onesimpleprinciple.com Forum Index onesimpleprinciple.com
Keskustelua sivustoon liittyen / Discussion related to onesimpleprinciple.com

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 

Auringonpilkkumaksimi Jupiterin kiertoajan mukaan?

Post new topic   Reply to topic    onesimpleprinciple.com Forum Index -> Savolainen ajatus
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Savor

PostPosted: 26.10.2018 13:57    Post subject: Auringonpilkkumaksimi Jupiterin kiertoajan mukaan? Reply with quote

Edellinen pilkkumaksimi oli venynyt 12,6 vuoteen ja nykyinen vielä pidemmäksi.

Sitten on näitä täysin pilkuttomia jaksoja jopa 70 vuotta putkeen, niin eiköpähän vaan asetu pilkkumaksimien keskiarvo just sinne mikä on Jupiterin kiertoaika Auringon ympäri.

Eli Jupiter syklittää Aurinkoa ja muut kaasuplaneetat sotkevat sykliä jne.

Lyhyempää noin 330 - 340 vuorokautta kestävää sykliä syklittävät kiviplaneetat joiden keskiarvo kiertoaika on sama kuin lyhyen syklin pituus.

😃
Savor

PostPosted: 27.10.2018 6:32    Post subject: Reply with quote

Miten muut kaasuplaneetat sotkevat sykliä.

No, niistäkin peräisin olevaa laajenevaa työntävää voimaa työntyy laajenevan Auringon sisälle ja saa Jupiterin aikaan saamien laajenevien magneettisten ainekuplien vauhdin kiihtymään kohti laajenevan Auringon pintaa, jolloin ne saavuttavat edellä työntyviä kuplia.

Oleellista on kaasuplaneetan sijainti suhteessa Aurinkoon ja galaksin keskustaan.

Auringon pitää olla kaasuplaneetan ja galaksin keskustan supermassiivisen kohteen välisellä alueella, jolloin Auringon sisällä niistä peräisin olevien laajenevien tihentymien törmäyksiä vastapalloon.

😃
Savor

PostPosted: 27.10.2018 10:26    Post subject: Reply with quote

Kannattaa katsoa

https://youtu.be/qB8UzKWvI1c

Ajatus on esitetty oikein.

Muutama asiavirhe, mutta ei haittoo tahtia.

Samasta ideasta

https://youtu.be/rvYEYvvseXg

😃
Savor

PostPosted: 27.10.2018 12:05    Post subject: Reply with quote

Niin, Saturnus, Uranus ja Neptunut sotkevat sykliä.

Saturnus eniten.

Yhteisvaikutus saa aikaiseksi jopa 70 - 90 vuoden pilkuttomat jaksot.

Eli silloin kun Aurinko näiden muiden kaasuplaneettojen ja galaksin keskustan supermassiivisen kohteen välisellä alueella, syntyy Auringon sisällä törmäyksiä jotka kasvattavat Jupiterin aikaansaannoksia ja nopeuttavat niiden ylös päin työntymistä ja näin nämä laajenevat kuplat saavuttavat edellä työntyviä, jolloin Auringonpilkkuja noin 11 vuoden välein.

Mutta sitten ilman pilkkuja pitkiäkin aikoja.

Onhan tää ihan selvä asia!!!

Minulle on ainakin ihan turha tulla sönköttämään että pelkästään Auringon sisäiset prosessit itessään mitään syklejä saisivat aikaiseksi!

😃
Savor

PostPosted: 27.10.2018 12:17    Post subject: Reply with quote

Kiviplaneettojen kiertoajat yhdessä jaettuna neljällä on noin 340 päivää.

Auringossa havaitun lyhyemmän syklin pituudeksi ilmoitettiin 330 päivää. Tämä vuonna 2015 tiedeuutisessa.

Mikä hitto tuotakin lyhyttä sykliä muka ylläpitäisi?!?

Ei tyypeillä ole minkään valtakunnan selitystä näille sykleille!!!

Tempaisevat tuas jonkun pimeän jumalan selittämään syklejä!

😂😂😂
Post new topic   Reply to topic    onesimpleprinciple.com Forum Index -> Savolainen ajatus All times are GMT + 2 Hours
Page 1 of 1

Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum