onesimpleprinciple.com Forum Index onesimpleprinciple.com
Keskustelua sivustoon liittyen / Discussion related to onesimpleprinciple.com

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 

Muuttuuko valo vai muuttuuko avaruus itse?!?

Post new topic   Reply to topic    onesimpleprinciple.com Forum Index -> Savolainen ajatus
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Savor

PostPosted: 16.08.2018 15:09    Post subject: Muuttuuko valo vai muuttuuko avaruus itse?!? Reply with quote

Joko olet lukenut siitä miten ristiriitaisia tuloksia oletetulle avaruuden laajenemiselle on saatu kun oletettua avaruuden laajenemisnopeutta tulkitaan ensimmäisestä valosta eli taustasäteilystä ja kun taas sitä tulkitaan tähtien valosta?

Jos valon muuttumlnen matkansa perustuisi siihen että itse avaruus jotenkin laajenee jotekin jotenkin, pitäisi vaikutus olla samanlaineen kaikkiin avaruudessa liikkuviin valoihin.

Mutta näin ei ole havaittu. On havaittu valon yleinen punasiirtyminen matkan aikana vaihtelee sen mukaisesti millaisesta valosta on kyse.

Ja tämä havainto tukee sitä ajatusta että itse valo muuttuu avaruudessa joka ei muutu.

Joka tietysti on se loogisin oletus.

Minkä ihmeen takia nämä tyypit alunperinkään menneet tempomaan hatustaan tämmöisen käsitteen jota eivät pysty sanoin tai visuaalisesti edes kuvailemaan.

Valon itsensä laajeneminen avaruudessa on ilmiö joka voidaan kuvailla sanoin ja visuaalisesti.

Tietysti valot vuorovaikuttavat toistensa.

Tietysti valo itse muuttuu matkansa aikana kun se liikkuu avaruudessa joka itsessään on ei yhtään mitään ja ei sen takia edes voi muuttua millään tavalla!!!

😃

Tästä siis kyse

The universe's rate of expansion is in dispute – and we may need new physics to solve it

https://m.phys.org/news/2018-08-universe-expansion-dispute-physics.html

.

Last edited by Savor on 16.08.2018 18:25; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message
Savor

PostPosted: 16.08.2018 18:24    Post subject: Reply with quote

Olli.S
16.8.2018 18:53

UUSI
"Lopeta toi fysiikan haastaminen.

Filosofisesti voidaan sanoa vaikka että universumilla ei ole kokoa, muotoa eikä aikaa.

Silti muoto voi olla pallomainen, ja koko on suunnaton, mutta määrätty neliulotteisen pallon säteen määrittämä ulkopuoleton tila. Koko on siis koko universumin muuttumaton koko. Kaikki tila kuuluu siihen, ulkopuolta ei yksinkertaisesti ole. Siis avaruus ei myöskään laajene, vaan kappaleet vaan sen sisällä liikkuvat miten liikkuvat. Niinkuin olet aina sanonut.

Aikaa, siis alkua, kehitystä ja loppua, koko universumilla ei ole ollenkaan, aika on vain kappaleilla jotka liikkuvat pallon sisällä.

4+0 malli kokonaisuudelle, avaruudelle, tilalle, 3+1 malli kappaleille, niinkuin tähänkin asti, tai 4+1 malli. Suhteellisuusteoria jää, BB kumoutuu.

Tällä teorialla voi haastaa tähtitieteen kosmologian eikä tarvitse fysiikasta vielä puhua mitään."

https://keskustelu.suomi24.fi/t/15373930/olli-s-joko-luit-universumin-laajenemista#comment-94682902

Höpö höpö.

Ymmärsitkö aloituksessa esiin otetun asian.

Nuo havainnot murskaavat höpö höpö teorian laajenevasta avaruudesta!!!

Jos se avaruus laajenisi jotenkin jotenkin, sen pitäisi näkyä kaikkien valojen yleisessä punasiirtymässä samalla tavalla!!!

Nyt on havaittu ettei se mene niin!!!

Jutussa jo todetaan että tarvitaan täysin uutta fysiikkaa.

Ps. OSP mallin avulla nuo havainnot selittyvät tyylikkäästi ja kyseiset havainnot tukevat juuri sitä mitä olen esittänyt jo yli 10 vuotta omilla sivuillani.

Valot vuorovaikuttavat toistensa kanssa ja saavat toisensa laajenemaan ja venymään eli yleisesti punasiitymään matkansa aikana!!!

Väite jota voidaan turkia tieteellisesti.

Miljardeja vuosia vanhan valon liikerataa voidaan yrittää manipuloida miljardeja vuosia vanhan valon avulla.

Vastapuolen jumalaa nimeltä laajeneva avaruus on mahdotonta tutkia tieteellisesti koska siitä itsestään ei voi saada mitään infoa!!!

Laajeneva avaruus ei ole edes tiedettä.

Uskonlahkon uskomus / jumala jonka olemassa oloon voi vain uskoa!!!

https://keskustelu.suomi24.fi/t/15373930/olli-s-joko-luit-universumin-laajenemista#comment-94682902

.
Savor

PostPosted: 17.08.2018 8:17    Post subject: Reply with quote

Olli.S, Miten niin minkään ei laajene?!?

Minä väitän että kaikki näkyvässä maailmankaikkeudessa liikkuva koostuu laajenevasta työntävästä voimasta.

Atomien ytimien erilliset tihentymät laajenevat ja kierrättävät keskenään laajenevaa työntävää voimaa josta osa ohjautuu laajenevasta ytimestä ulos ja siitä laajenevasta työntävästä voimasta syntyy rekisteröitävissä olevia fotoneita ja elektroneja jotka luonnollisesti laajenevat myös koko ajan.

Joten mitä ihmettä sinä Olli.S höpötät?!?

Luetko ollenkaan mitä kirjoitan?!?

😃
Savor

PostPosted: 18.08.2018 9:50    Post subject: Reply with quote

Huomattavasti loogisempaa on olettaa että valolla on sisäinen paine joka saa sen laajenemaan avaruudessa ulos päin jo olemassa olevaan avaruuteen, kuin että avaruus joka itse ei ole missään paikassa, eikä itse liiku missään paikassa, voisi jotenkin laajentua jotenkin jotenkin.

Jos väittää että avaruus voi laajentua, niin pitäisi pystyä kertomaan mikä sen laajenemisen ylipäätään mahdoölistaa, mutta sitähän laajenevan avaruuden olemassa oloon uskovat eivät tee!!!

😃
KommentoiIlmiannaJaa
2 VASTAUSTA:
UUSI
agnoskepo
18.8.2018 10:17

"Sen mahdollistaa omegan arvo."
KommentoiIlmiannaJaa
UUSI
EtimespaceYoutubesta
18.8.2018 10:48

agnoskepo kirjoitti:
"Sen mahdollistaa omegan arvo."

Höpö höpö.

Kerro jotakin oleellista itse avaruuden muuttumisesta silloin kun se laajenee eli silloin kun sen metrinen koordinaatisto kasvaa.

Mitä silloin tapahtuu?

Liikkuuko joku asia suhteessa johonkin toiseen ja jos, missä tuo liike tapahtuu?

Jos avaruus laajenee ilman että mikään liikkuu, niin mihin sen laajeneminen sitten perustuu jos ei liikkeeseen?

Avaruudessa lämpölaajenevan aineen sisälle liikkuu / työntyy enemmän energiaa / työntävää voimaa kuin mitä siitä työntyy sitä ulos.

Lämpölaajenevan aineen sisäinen paine kasvaa ja sen erilliset osat työntävät toisiansa pois päin toisistansa jolloin erilliset liikkuvat avaruudessa suhteessa toisiinsa ja lämpölaajenevan aineen tilavuus kasvaa avaruudessa ulos päin jo olemasssa olevaan avaruuteen?!?

Mites se laajeneva avaruus laajenee silloin kun sen metrinen koordinaatisto kasvaa?

Niin, ettehän te raukat sitä osaa kertoa, mutta silti uskotte jumalanne olemassa oloon.

😃
Post new topic   Reply to topic    onesimpleprinciple.com Forum Index -> Savolainen ajatus All times are GMT + 2 Hours
Page 1 of 1

Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum