onesimpleprinciple.com Forum Index onesimpleprinciple.com
Keskustelua sivustoon liittyen / Discussion related to onesimpleprinciple.com

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 

Analysoidaan Enqvistin suhteellisuusteoriaa runoilijoille!
Goto page Previous  1, 2, 3, 4  Next

Post new topic   Reply to topic    onesimpleprinciple.com Forum Index -> Savolainen ajatus
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Savor

PostPosted: 06.11.2009 10:53    Post subject: Valonnopeudesta Reply with quote

Aikahan on atmien ytimien värähtelyä ja jokainen tapahtuma vaatii aina yhtä monta atomien ytimien värähtelyä.

jos aika hidastuisi kun vauhtia kiihdytetään, pitäisi pystyä selittämään miksi atomien ytimet alkavat värähtelemään hitaammin?

Minulla on sellainen tunne että avaruusaluksen atomien ytimet saattavat hyvinkin alkaa värähtelemään nopeammin, mitä npeammin ne kohtaavat vastaan tulevia hiukkasia jotka saavat aluksen atomien ytimien enegrian räjähtämään nopeammin ja nopeammin jne.

Eli alus laajenee nyt normaalia nopeammin ja kohtaa vastaan tulevia hiukkaisia aina vain leveämmältä ja leveämmältä alueelta ja nämä saavat aluksen laajenemaan aina vain nopeammin ja nopeammin jne.

Alus ei pystyisi koskaan saavuttamaan aluksen muotoisena valonnopeutta etenemällä suoraviivaisesti, koska se sitä ennen olisi räjähtänyt fotoneiksi, jolloin aluksen energia olisi muuttunut kylläkin valonnopeudella liikkuviksi fotoneiksi.

Kuumeneeko vauhtiiaan kohti valonnopeutta kiihdyttävä alus eli lämpölaajeneeko se ja muuttuuko se lopulta kuumaksi plasmaksi?

palaako aluksen energia "loppuun" vastaavalla tavalla kuin meteorian energia ilmakehässä?

Ps. Kuten huomaatte, on tässä vielä hiomista että saadaan näkemyksemme samaan pakettiin, mutta aikaahan meillä on.

. Very Happy
goswell

PostPosted: 06.11.2009 11:29    Post subject: Reply with quote

Savor

"Aikahan on atmien ytimien värähtelyä ja jokainen tapahtuma vaatii aina yhtä monta atomien ytimien värähtelyä".

Samaa mieltä. Jokaisella atomilla on tavallaan oma aika.
Ajan kuluminen riippuu siitä millaisiin olosuhteisiin se atomi joutuu.
Eli aikaa ei sellaisena lineaarisena jatkumona ole, vaan jokaisella atomilla on oma aika. Aika on liike.

Savor

"jos aika hidastuisi kun vauhtia kiihdytetään, pitäisi pystyä selittämään miksi atomien ytimet alkavat värähtelemään hitaammin?"

Luulisin että kitkan takia käy päinvastoin. Kummasti ne rakettien lämpökilvet punottaa paluussa maan ilmakehään.
Rajuissa nopeuksissa vastassa on sama ongelma myös avaruuden "tyhjiössä". Vastaan tuleva energia alkaa käyttäytyä ikävästi, materiasta nyt puhumattakaan.

Tässä pitää nyt muistaa, että JOKAISELLA atomilla on oma aika.
Jos lämpökilpi toimii, sen takana ei muutosta "ajassa" ole.
Eli jos kilpi toimii, loppuosa raketista pärjää kyllä.

Savor
"Kuumeneeko vauhtiiaan kohti valonnopeutta kiihdyttävä alus eli lämpölaajeneeko se ja muuttuuko se lopulta kuumaksi plasmaksi?"

"Alus ei pystyisi koskaan saavuttamaan aluksen muotoisena valonnopeutta etenemällä suoraviivaisesti, koska se sitä ennen olisi räjähtänyt fotoneiksi, jolloin aluksen energia olisi muuttunut kylläkin valonnopeudella liikkuviksi fotoneiksi."

Aivan varmasti näin, jos lämpösuojaus ei ole kunnossa tai energiaa/massaa siivota pois edestä. Todennäköisesti tuo viimeinen vaihtoehto on ainut toimiva.

Minä luulen että melko samoilla linjoilla tässä mennään, ainakin tässä asiassa.

Ajan määritelmä vaatii muutosta. Ei yhtä lineaarista ajan nuolta, vaan pirunmoinen määrä pieniä nuolia, joka atomille oma.
Atomitasollakaan seuraus ei voi olla ennen syytä.
Jos olosuhteet ovat otolliset jollekin tapahtumalle, se tapahtuu, aina.
Back to top
View user's profile Send private message
goswell

PostPosted: 16.11.2009 16:53    Post subject: Reply with quote

Tässä se tulee. E=mc2 toimii kun kohteet ovat paikoillaan.
Selittää miksi tutkijoilla on niin pirunmoinen hinku kumota liike.
Jos on liikettä, tuo kaava kaatuu. Siksi sinne väliin keksitään avaruuden
lisääntymistä, eli liike joka ei liiku. Tai eri koordinaatisto.

Ratkaisu.

E=mcv. v=suhteelinenliike.

Loppui just ne ongelmat.

Goswell.
Back to top
tulihevonen

PostPosted: 30.11.2009 20:43    Post subject: Reply with quote

goswell wrote:

Ratkaisu.

Loppui just ne ongelmat.

Goswell.

No ei ihan.
Kun kappaleet ovat paikoillaan, eivät kappaleet vaikuta toisiinsakaan.
Itse asiassa Einsteinin kaava toimii kaikkialla, jos kaavan lopputuloksen massa muutetaan kokonaisuudessaan säteilyksi. Eli periaatteessa se on jo toe.
Kunnon toe kaava toimii myös eri massoilla ilman, että tarvitsee tehdä tuota muunnosta.

Liikettä ilmaisemaan tarvitaan aina aika.

Olen iloinen, kun voin aloittaa kunnon keskustelun tuosta kaavapuolesta!! Very Happy

Mieti, miten ilmoitat tai siis huomioit kaavassa vaikkapa +10 asteen lämpötilaeron?

Onhan +10 astetta lämpimämmän 1 kg rautakuulan energiasisältö suurempi kuin kylmemmän.

Pohdi rauhassa. Kun pääset sisään juoneen, niin sen jälkeen se on pian siinä. Very Happy

Palaillaan!
Back to top
Savor

PostPosted: 02.12.2009 8:17    Post subject: Vuorovaikutus Reply with quote

"Kun kappaleet ovat paikoillaan, eivät kappaleet vaikuta toisiinsakaan."

Kyllä ne kappaleet säteilevät energiaansa koko ajan ja näin ne myös vuorovaikuttavat toistensa kanssa koko ajan enemmän tai vähemmän.

.
goswell

PostPosted: 02.12.2009 23:17    Post subject: Reply with quote

"Olen iloinen, kun voin aloittaa kunnon keskustelun tuosta kaavapuolesta!!"

Pitänee tuottaa pettymys heti alkuun, kaavapuoli ei ole kyllä minun heiniä.

Mutta sitten tuohon kysymykseen.
Ei aavistustakaan Wink. Mutta koitetaan jotakin. Jos lisään sen tuonne energiaan, saadaan luomisprosessissa hiukan enemmän massaa aikaiseksi.

Kuten Savor jo totesi, kyllä kappaleet vuorovaikuttavat toistensa kanssa aina, jos yhteys, eli informaation-nopeus on sallitun rajoissa.
Jos kohde loittonee nopeammin kuin valo, ei yhteyttä enään ole.

Lähestyvät kohteet vuorovaikuttavat voimakkaammin, loittonevat heikommin. Tästä seuraa, että materia pyrkii tasapainotilaan, eli esim säteilypaine pyrkii erottammaan lähestyviä kohteita rajummin kuin loittonevia.

"Liikettä ilmaisemaan tarvitaan aina aika"

Kyllä, mutta se ei tarkoita että aika on oma entiteetti. Enneminkin se aika on liikkeen aiheuttama illuusio. Toki voidaan sanoa että aika on, onhan liike.
Olemme sopineet ajalle tietyt "mitat", maan pyörähdysaika auringon ympäri on sovittu vuodeksi jne. Kyllä sitä voi käyttää, se itsessään ei kuitenkaan vaikuta mihinkään, eikä toisaalta mikään vaikuta siihen.

"Itse asiassa Einsteinin kaava toimii kaikkialla, jos kaavan lopputuloksen massa muutetaan kokonaisuudessaan säteilyksi."

Kyllä, mutta se ei ota huomioon suhteellista liikettä. Siinä kaavassa on sisään rakennettu oletus valon-nopeusvakiolle, siksi se ei toimi dynaamisessa avaruudessa, vaan se vaatii staattisen kaikkeuden.
Valon-nopeus on maksimi kaikkialla heidän mielestä, fotoni lähtee valon-nopeudella, siksi esim galaksit täytyy saada liikkumattomiksi meidän suhteen. Valon-nopeus TÄYTYY saada arvoon c.
Apuun rientää lisääntyvä tila, muuttuva aika, eri koordinaatisto ja muuta mukavaa. Tuo v tekee kaiken tuon tarpeettomaksi.
Myönnetään rehellisesti, että valon-nopeus voi suhteellisesti ylittyä.

Otetaan tähän hyvin ajankohtainen esimerkki.
LHC, suurin ja kaunein. Siinä kiihdytettän protoneita lähes valon-nopeuteen. Toinen suihku kiertää vastaan, ja lopuksi ne törmäytetään.

Myötäpäivään kiertävät etenevät 0.99c, samoin vastapäivään kiertävät.
Kuinka nopeasti protonikimput loittonevat toisistaan. Siinä sitä ollaan.
Niiden suhteellinen nopeus on ylivalon-nopeus, silti kumpikaan kimppu erikseen ei riko mitään rajoja.

Aivan sama toimii, jos kohde josta fotoni lähtee, liikkuu meitä kohti, sen nopeuteen on laskettava kohteen nopeus mukaan. Eli suhteessa lähtöpisteeseen ei rajoja rikota, mutta vastaanottopäässä valon-nopeus ylittyy. Tämä on se suhteellinen valon-nopeus.
Back to top
Savor

PostPosted: 03.12.2009 8:17    Post subject: Valosta Reply with quote

Kun kohde liikkuu eteenpäin lähes valon nopeudella, se kohtaa vastaan tulevia fotoneita erittäin nopeasti. Vastaan tulevat fotonit pyrkivät estämään kohteen liikettä ja myös kohteesta eteenpän lähtevien fotoneiden liikettä ja näin eteenpäin lähtevät fotonit etenevät vain vähän nopeammin kuin kohde itse, mutta siitähän se valon nopeus jo saadaankin, koska kohde itse liikkui lähes valon nopeudella.

kohteesta taakse päin lähtevät fotonit loittonevat kohteesta nopeasti, koska takaa päin kohteeseen tulee harvemmin fotoneita kuin edestä päin ja näin kohteesta taaksepäin liikkuvat fotonit eivät kohtaa niin kovaa vastustusta.

Muistakaa että myös fotonit säteilevät energiaansa jolla ne vuorovaikuttavat toistensa kanssa ja kontrolloivat toistensa liikenopeutta, jolloin valonnopeus on aina vakio.

Yksinkertaista, kaunista ja loogista!

.
goswell

PostPosted: 03.12.2009 10:07    Post subject: Reply with quote

Savor.
"Kun kohde liikkuu eteenpäin lähes valon nopeudella, se kohtaa vastaan tulevia fotoneita erittäin nopeasti. Vastaan tulevat fotonit pyrkivät estämään kohteen liikettä ja myös kohteesta eteenpän lähtevien fotoneiden liikettä ja näin eteenpäin lähtevät fotonit etenevät vain vähän nopeammin kuin kohde itse, mutta siitähän se valon nopeus jo saadaankin, koska kohde itse liikkui lähes valon nopeudella. "

Niinhän sitä luulisi. Fotonit ei vuorovaikuta toistensa kanssa, mutta materian kanssa se vuorovaikuttaa. Avaruus on tyhjyyttä, ei mitään, siispä siellä ei ole mitään joka sitä nopeasti lähestyvästä kappaleesta lähtenyttä fotonia hidastaisi. Voihan siellä toki olla pölyä ym roinaa, se tietysti vaikuttaa yksittäisiin fotoneihin.

doplerilmiö todistaa että ylivalon-nopeus on totta.
Väärin tulkittuna se toki todistaa myös sen, että valoaalto tiivistyy tai venyy avaruuden "laajemisen" ja "pakkautumisen" seurauksena.
Tuo mitä sanoit että pyrkii estämään KAPPALEEN liikkeen, pitää paikkansa.

Tuo keinovalikoima millä valon-nopeus pyritään samaan aina siihen C nopeuteen suhteessa jokapaikkaan, on kyllä hatun-noston arvoinen, mielikuvitusta riittää.

Jos asiaa ajattelee JÄRJELLÄ, huomaa että ei ole mitään tarvetta rajoittaa sitä suhteellista valon-nopeutta, se ei riko MITÄÄN sääntöjä.

Se vain poistaa KAIKKI ongelmat, joiden kanssa nykytutkijat repivät hiuksia päivittäin.
Back to top
Savor

PostPosted: 03.12.2009 12:36    Post subject: Ongelmien poisto Reply with quote

Ongelmat poistuvat hjeti kun hyväksytään että myös hiukkaset säteilevät energiaansa ja vuorovaikuttavat toistensa kanssa.

neutriinot säteilevät liike-energiaansa planeetoille ja meille.

Aurinkoa kohti menevät vanhat hiukkaset säteilevät liike-energiaansa Auringon ohi meneviin hiukkasiin ja näin valo taipuu jne.

Kohde joka lähestyy valonnopeutta muodostaa eteensä tiheästä plasmasta muodostuvan kentän jonka läpi fotonit etenevät erittäin hitaasti.

Eli vastaan tulevat hiukkaset saavat kohteen räjähtämään eli laajenemaan nopeammin ja samalla kuumenemaan siinä missä ilmakehässä meteori kuumenee jne.

Eikös sieltä Auringon keskustastakin mene fotoneilta monta aikaa tulla ulos Auringosta?

.
tulihevonen

PostPosted: 23.12.2009 13:48    Post subject: Reply with quote

goswell wrote:

Ratkaisu.

Loppui just ne ongelmat.

Goswell.

E = mcv

Tuo kaava tarkoittaa suomen kielellä, että sama massa omaisi sekä valon nopeuden että nopeuden v.

Einsteinin kaava on periaatteessa toe, mikäli kaikki massaan m sitoutunut energia (liike, lämpö) ilmoitettaisiin valonnopeutena.

Eli kaavassa oleva m kerrottaisiin sitoutuneella energialla c^2.

Täsmällisemmän toen esittäminen ei tietenkään tieteeltä ole onnistunut, koska on niin paljon asioita, jotka ovat esitety täysin poskelleen. Tärkeimpinä esimerkkeinä gravitaatio sekä lämpöenergia.

Savorin teorialla nuokin ilmiöt on selitetty oikein.

Nyt alamme yhdessä painamaan eteen päin.
Back to top
goswell

PostPosted: 23.12.2009 22:11    Post subject: Reply with quote

Niimpä tarkoittaa, niin sen pitääkin. Einsteinin kaavassa se on c*c, mulla c*v.
Ensimmäinen c tulee sitoutuneesta energiasta, toinen suhteellisesta nopeudesta, eli v. Einsteinin kaava on mun kaavan sisällä, tarkalleen c:n nopeudella liikkuvassa "jossakin", suhteellisuus sallii myös muut nopeudet tuossa minun virityksessä kuin sen typerän vakio c:n.

Ainakin tuollaista oli tarkoitus yrittää vääntää, ajatuksia paremmasta.

Siis idea oli, että suhteellinen nopeus otetaan myös huomioon. On selvää, että kappale joka liikkuu eri nopeuksilla, omaa myös täysin eri energiat.
Back to top
tulihevonen

PostPosted: 24.12.2009 11:27    Post subject: Reply with quote

goswell wrote:
Niimpä tarkoittaa, niin sen pitääkin. Einsteinin kaavassa se on c*c, mulla c*v.
Ensimmäinen c tulee sitoutuneesta energiasta, toinen suhteellisesta nopeudesta, eli v. Einsteinin kaava on mun kaavan sisällä, tarkalleen c:n nopeudella liikkuvassa "jossakin", suhteellisuus sallii myös muut nopeudet tuossa minun virityksessä kuin sen typerän vakio c:n.

Ainakin tuollaista oli tarkoitus yrittää vääntää, ajatuksia paremmasta.

Siis idea oli, että suhteellinen nopeus otetaan myös huomioon. On selvää, että kappale joka liikkuu eri nopeuksilla, omaa myös täysin eri energiat.

KYLLÄ!

Kun esität asian noin, niin sanon että olen samaa mieltä ja niin se onkin! Very Happy

Mikä meillä nyt seuraavaksi?

No tuon sitoutuneen energian (tässä tuo c) ilmoittaminen niin kuin se ymmärretään oikein, eikä vain "valon nopeutena"!

Eli on massa sekä siihen sitoutunut energia. Sekä sen liike. Siinä ne on periaatteessa kaikki.

SAISIMMEKO ANNETTUA JOULULAHJAN MAAILMALLE?

Goswell, mitä tuo sitoutunut energia siis olisi? Mietitään yhdessä! Tehdään siitä sitten sama asia kaavan muotoon.
Back to top
goswell

PostPosted: 24.12.2009 16:45    Post subject: Reply with quote

Se on sitä potentiaalienergiaa, liike-energiaa, pudotusvoimaa, mitä hittoa se nyt virallisesti on. Kaikkeustasolla se ero tulee suoraan alkupaukun jäämistönä, eri etäisyyksillä kappaleilla on eri energiat, siis suhteessa muualle, kohteesta katsottaessa eroja ei ole, vain suhteellisesti ja kaikki on suhteelista.

Esim se valofotoni, fotoneita katsottaessa kaikki on sitä samaa valofotonia kun katsellaan sitä fotonia siitä sen omasta koordinaatistosta, siis esimerkiksi näkyvänvalon alueella.
Mutta kun katsotaan sitä fotonia kohteesta, joka loittonee tai lähestyy, eipäs enään olekkaan sama energia. Mitä suuremmat suhteelliset nopeuserot, sen suurempi muutos. Tämä on se oivallus, se suhteellinen valon-nopeus, mutta vain suhteellinen, mitään luonnonlakia ei silti rikota vaikka suhteellisesti valon-nopeus ylittyykin tai alittuu.
Back to top
tulihevonen

PostPosted: 24.12.2009 21:08    Post subject: Reply with quote

Älä nyt sotkeennu alkeisiin, Goswell.

Yritän nyt vedättää sinua ajattelemaan itse, koska jos antaisin ajatuksiani kuin kokki reseptiänsä, en saavuttaisi ajatuksillani sinua, saati ketään muutakaan.

Tuosta suhteellisuusteoriasta sen verran, että vaikka kaikki näyttää suhteelliselta (havaitsijan koordinaatistovalinta ratkaisee) niin MIKÄÄN ei ole suhteellista!

On vain absoluuttista energiaa.

Toki tämä fakta aiheuttaa päänvaivaa tieteelle, emme esimerkiksi voi tietää onko meillä jokin liikesuunta avaruuden taustakoordinaatistoon nähden. Tai pikemminkin tiede päästää itsensä pälkähästä, heh! Sillä olen kyllä nähnyt usein väitettävän, että avaruuden taustakoordinaatistoa ei olisi, vaan että tila syntyi BB:ssä. Höpö höpö!

Nämä ovat kovia juttuja, Goswell. Wink

Sitten tuohon kaavaan.

Näitä samoja juttuja on pohdittu jo sata vuotta sitten, kun Einstein julkisti kaavansa ja ajatuksensa.
Einstein ymmärsi suhteellisuusteorian täydellisesti, luulen minä. Muuten hän ei olisi kyennyt sitä edes kehittämään.

Se, mitä meille opetetaan kouluissa suhteellisuusteoriasta tai mitä meille tuputetaan Enqvistin ym. pohdinnoissa, niillä ei ole mitään älyllistä tekemistä Einsteinin kanssa.

Kun valo kohtaa vastaantulevaa valoa ja törmää, siitä syntyy ainetta. Valoa tosin on oltava paljon, niin paljon että törmäävä volyymi muodostuu ns. plasmaksi.

Kutsun energiaa valoksi, toki voi olla niin että fotonikin on vielä pienemmästä energiasta koostuva.

Kvarkitkaan eivät ole alkeishiukkasia sanan varsinaisessa merkityksessä.

Massa koostuu noista kvarkeista.

Se, mitä tuolla massalla voi lisäksi olla, on liike sekä lämpötila. No, toki myös aika.

Nuo ovat ehdottoman absoluuttisia arvoja. Juuri tasan se, mikä määrä liike-energiaa tai lämpöenergiaa niillä on.

Ei ole mitään merkitystä sillä, että voimme mitata tai havaita liike-energiaa vain ja ainoastaan suhteellisena.

Sama asia ajan kanssa. Aikakäsitys on suhteellinen (havaitsijasta riippuva), mutta aika on silti absoluuttinen. Emme toki tiedä, mikä se abs aika olisi, mutta yksi vaihtoehto olisi, kun laittaa nollakohdaksi BB:n alkamisajankohdan.

Nyt kyllä minunkin ajatukseni alkaa jo rönsyillä...

Meillä on siis massa m.

Siinä voi sitoutuneena olla liikettä ja lämpöä.

Einstein oivalsi tämän täydellisesti. Ehkäpä jotkut tiedemiehet tietävät ja ymmärtävät tämän myös, mutta se mitä yleisölle tuputetaan, on täyttä höpöhöpöä. Meidän tehtävämme on suorittaa korjausliike.

Einsteinin kaava laskee tasan oikein, mutta fysiikan termit on piilotettu tuohon valoon.

Mieti: muutetaan einsteinin kaavaa siten, että kaavan massa tunnettaisiin. Se tunnetaan sillä, että muutetaan massa moolimassaksi ja ainemääräksi.
Massaan sitoutunut lämpötila on Kelvineinä ja ilmoitetaan absoluuttisena arvona. Eri massoilla on toisistaan poikkeava ominainen lämpökapasiteetti, joten sen takia massa on kaavassa muutettava, jotta kaava ikäänkuin "tuntisi" aineen.

Mitään muuta ei massalla ole itseensä sitoutuneena! Siinä kaikki!

Lisäksi on enää viereisten massojen tai säteilyn (fotonien) työntö, joka siis tuo ulkoisen paineen. Mutta tätä meidän ei tarvitse nyt ajatella eikä ottaa huomioon.

Kyllä me tuosta sen väännämme.

Palataan! Wink

HYVÄÄ JOULUA!!!
Back to top
goswell

PostPosted: 24.12.2009 22:14    Post subject: Reply with quote

Juu, kyllä tila ja "aikakin" on ollut aina olemassa, samoin energia.
Alkupaukusta, mikä ei ole sellainenkuin selitetään, alkoi meidän kaikkeuden kehitys. Se tulee päättymään kaukaisessa tulevaisuudessa kun materian kehityskaari on kuljettu loppuun. Mutta alkaa jossakin taas alusta, aina uudeleen ja uudelleen.
Virallisenlinjan alkupaukussa syntyi kaikki, roskaa, siinä ei syntynyt muuta kuin mieletön määrä vetyä, plus pieni määrä muita alkuaineita. Vety yksistään ei olisi saanut aikaan mitään, ei yhtään mitään muuta kuin alati laajenevan/harvenevan vetypilven.
Mutta kun siellä oli vastassa vanhaa materiaa/energiaa, kehitys oli vääjäämätön.

Tuolla suhteellisuudella tarkoitin juuri tuota ilmiötä, että muualta katsoen kaikki näyttää erilaiselta, vaikka ovat pohjimmiltaan yhtä ja samaa.

Aika on NYT joka paikassa, valon-nopeuden rajoitus saa aikaan ilmiöt joissa aika NÄYTTÄÄ hidastuvan tai nopeutuvan. Tietysti myös olosuhteet vaikuttaa kuinka nopeasti jossakin jotakin tapahtuu. Aika sinällään ei tee yhtään mitään.
Atomi jossakin kylmässä tyhjiössä tai auringon ytimessä toimii hiukkasen eritavalla.

Aineen vuorovaikutukset on "rakennettu" mukavasti elämää ajatellen, toimiva systeemi hylkii, kuoleva sitten ei. Tuo mahdollistaa kaiken jatkumisen. Ilman mustia-aukkoja täällä ei olisi mitään, ne ovat jatkuvuuden perusta, elämä ja kuolema samassa paketissa.

Massa.

Lämpö ja liike-energia. Liike on lämpöä on liikettä, siispä liike ja suhteellinen liike. Ytimessä pelataan sillä C:llä, suhteellisesti sillä V:llä.
nuo yhdessä luo mielettömät määrät eri mahdollisuuksia samalle asialle.
Massa ja aineen ominaisuudet muodostuu mielestäni neutroni / protoni suhteesta aineessa, tietysti. Neutroni luo sen massan, molekyylien vuorovaikutus perustuu noihin neutroneihin massan osalta.

jaaha poika oottelee pelaamaan pääsyä, jatketaan myöhemmin.

Jouluja.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    onesimpleprinciple.com Forum Index -> Savolainen ajatus All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3, 4  Next
Page 2 of 4

Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum