onesimpleprinciple.com Forum Index onesimpleprinciple.com
Keskustelua sivustoon liittyen / Discussion related to onesimpleprinciple.com

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 

Täsmällisesti

Post new topic   Reply to topic    onesimpleprinciple.com Forum Index -> Savolainen ajatus
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Savor

PostPosted: 02.09.2007 15:17    Post subject: Täsmällisesti Reply with quote

On se perkele kumma, että minua syytetään koko ajan etten osaa selittää asioita täsmällisesti.

Kerron seuraavaksi täsmällisesti miten energia laajenee jo olemassa olevassa tilassa jo olemassa olevaan tilaan niin ettei tila laajene tai kaareudu, jolloin havaitaan painetta.

Iso joukko ihmisiä menee lähelle toisiaan jonka jälkeen jokainen alkaa työntämään vierellä olevia poispäin itsestään käsillään, suoristamalla käsiään suoriksi eli avautumalla.

Näin ihmisenergiakeskittymä tekee työtä ja sen tiheys pienenee, keskellä havaitaan isoin paine ja reunalla olevat työntyvät poispäin keskustasta.

OK?

Kertokaa jotakin yhtä täsmällistä heikosta voimasta, vahvasta voimasta magnetismista tai gravitaatiosta.

Ai mutta sorry, kun ette te osaa.

Teidän fysiikkanne ei pärjää alkuunkaan uudelle ja oikealle fysiikalle.

Uusi fysiikka on uutta, se ei selitä kaikkea heti.

Uutta fysiikkaa voi moittia tai sitä voi lähteä kehittämään.

Moittijat ovat pelkureita joita oma kiihtyvä laajeneminen pelottaa.

No, ainahan ihmisiä on kaikki uusi pelottanut.

Savor

SmileWinkSmile

Last edited by Savor on 02.09.2007 16:22; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message
Savor

PostPosted: 02.09.2007 15:48    Post subject: Puolustaudun Reply with quote

"Tässä sinun kertomassasi ei ole muuta vikaa, kuin mitä v***un tekemistä tuolla kertomuksellasi on hiukkasfysikan ja avaruuden kanssa!

Vastaus:
Ihmisten voimisteluliikkeillä ja hiukkasfysiikalla ei ole mitään yhteistä. Tässä on se ongelmasi pähkinänkuoressa:"
-------------------------------------------------------------------------------------

Väärin, kuvasin yllä konkreettisesti miten painevoima välittyy, kun erilliset kolmiulotteisesti laajenevat energiakeskittymät laajenevat.

Atomeissa on paljon tyhjää tilaa ja sitä mukaa kuin atomit laaenevat jo olemassa olevassa tilassa jo olemassa olevaan tilaan, ne peittävät jo olemassa olevasta tilasta koko ajan enemmän, jolloin niiden sisällä on enemmän ja enemmän tyhjää jo olemassa olevaa tilaa.

Kertokaa yhtä täsmällisesti miten joku nykyfysiikan voimista välittyy?

Ette osaa, koska on olemassa vain yksi voima jonka tavan välittyä minä osaan kertoa.

Savor

SmileWinkSmile
Savor

PostPosted: 02.09.2007 16:15    Post subject: Ei eroa Reply with quote

Kaikki liittyy kaikkeen.

Ihmiset ovat yhtä ja samaa energiaa mitä atomitkin ovat. Ihmisethän siis koostuvat atomeista.

Ette voi mitenkään kumota sitä tosiasiaa että osaan kuvata ja kertoa miten painevoima välittyy.

Jos luulette että teorianne ovat parempia, niin miksi ihmeessä ette osaa kertoa miten tämän "ylivoimaisen" fysiikan voimat muka välittyvät?

Savor

Sad
Ronroni

PostPosted: 02.09.2007 16:55    Post subject: Reply with quote

Alunperin ajattelin että tarkoitat tuollaista tilannetta. Kuten kuvassa jo kerron, tuollainen ei aiheuta painovoimailmiötä. Jos aiheuttaa niin saat luvan kertoa että miten.. mutta ilmeisesti tuo ei kuvaa sitä mitä tarkoitit, niin olen käsittänyt.

Tämä on siis sitten se torviversio, jota jo luulin pitäväni mahdollisena. Mutta kuten kuvasta näkyy, siinä ei synny painovoimailmiötä planeetan toiselle puolelle. Harmi juttu. Jos tämä malli kuvaa sinun teoriaasi, niin kerro miten se painovoima syntyy tuolle toisellekin puolelle.

Sitten vielä viimeinen yritys:

Tuossa ongelmaksi tulee tuo välimatkojen supistuminen. Myönsit kyllä että galaksi jotkut jutut lähestyvätkin toisiaan, mutta se ei riitä. Tuota välimatkojen supistumista pitäisi tapahtua maan ja auringon välilläkin, itseasiassa jokaisen atomin välillä, joten tuo kuva on muutenkin ihan väärä, sitä ei voisi edes piirtää oikeasti. Koska se ei ole mahdollinen tilanne geometrisesti. Metsään menee vaikka miten yrittäisi.

Jos sinulla on tarjota vielä joku muu malli, näytä se minulle. Piirrä kuva. Jos se tapahtuu 3 ulottuvuudessa, sen pitäisi voida piirtää. Haluan nähdä miten se oikeasti toimii, kun itse en onnistunut sitä mallintamaan.

Ei riitä että toteat kaiken laajenevan, sinun täytyy miettiä tarkemmin, mihin se johtaa. Nopeasti ajateltuna painovoimaan, mutta kun tarkemmin miettii, niin ei todellakaan. Et ole ajatellut että mitä tuo kiihtyminen jonnekin suuntaan aiheuttaa. Sinä siis et niinkun ymmärrä tuota kiihtymisen suuntaa. Se kiihtyminen ei ole kaikilla puolilla planeettaa planeetan keskeltä ulospäin, vaikka voisi luulla niin. Tarkastele noita kuvia niin hoksaat sen jossain vaiheessa.
Back to top
Ronroni

PostPosted: 02.09.2007 17:00    Post subject: Reply with quote

Minä en sentään vaan heiluttele käsiäni ja sössötä, minulla on esittää graafista mallinnusta väitteideni tueksi, toisin kuin sinulla. Ja sinulla ei ole siksi koska et voi piirtää sitä mitä väität, koska se ei ole mahdollista.

Sinä vaan itket ja poraat siitä kuinka me emme osaa selittää omaa teoriaamme, kun emme tiedä miten voimamme välittyvät.

Alkuperäisellä teorialla ja sinun teorialla on yksi ero. Vallitseva teoria on mahdollinen, mutta ei loppuun asti tunnettu. Sinun teoria on selitetty perinpohjin, mutta se ei ole mahdollinen. Kannattaako vaihtaa mahdollinen teoria sellaiseen joka on mahdoton? Vaikka emme osaakaan selittää kaikkia ilmiöitä? Ei.
Back to top
Ronroni

PostPosted: 02.09.2007 17:57    Post subject: Reply with quote

Eipä taida tulla vähään aikaan kunnollista selvitystä.. Rolling Eyes myönnä ettei toimi, niin kaikilla on parempi mieli. Et sinä siitä huonoksi ihmiseksi muutu, ei ketään edes kiinnosta, muiden silmissä olet jo hävinnyt, sinun pitää enää myöntää se itsellesi. Tässä ei ole enää kyse teoriastasi, vaan sinusta. Sinä voisit halutessasi huomata että olet väärässä, mutta et pysty siihen. Teoriasi on sinulle liian tärkeä. Et suostu ajattelemaan asiaa minun näkökulmastani. Minä olen suostunut ajattelemaan sinun näkökulmastasi ja minulla ei ole mitään sinun teoriaasi vastaan, voisin pitää sitä mahdollisena, ei se minua haittaisi. Olen välillä jopa luullut sen toimivan sittenkin, kun olen ajatellut sinun tavallasi, noita ihmisjoukkoja sun muuta. Sitten olen onneksi oivaltanut mikä siinäkin on pielessä. Sinäkin oivaltaisit kun paneutuisit tuohon kuvasarjaani. Ymmärtäisit lopulta, miksei se ihmismassan käsien avaamis -vertaus luokaan painovoimaa, vaikka siitä helposti sellainen käsitys jää. Minä en voi voittaa sinua, jos suljet korvasi ja rääyt vastaan. Älä luota itseesi liikaa, me erehdymme, silloinkin kun olemme 100% varmoja asiasta. Minäkin voin edelleen olla väärässä, ei se minua haittaisi vaikka olisinkin. Haluan vaan siinä tapauksessa tietää, mikä kuvissani mättää, että miten asia sitten oikeasti on. Olen kuitenkin melko varma että tällä hetkellä kyse on siitä että itse olen ymmärtänyt jotain mitä sinä et vielä ole. Voit olla toista mieltä, mutta se selviää, kun mietit tuota hommaa uudestaan, ja kerrot sitten että olit väärässä tai kerrot miksi minä olin väärässä.
Back to top
Ronroni

PostPosted: 02.09.2007 18:05    Post subject: Reply with quote

Vielä semmoinen kommentti, että nuo piirrokset voi ajatella toisellakin tavalla. Niin, että tuo aine ei liikukaan jostain pisteestä pois päin, kuten sinun mukaasi tekee, vaan että se kuvaa vain aineen laajentumista. Sitä kautta ymmärrät, mikä siinä ihmisjoukkovertauksessa mättää. Kiihtyvyys on paikoittain väärään suuntaan.
Back to top
Ronroni

PostPosted: 02.09.2007 18:20    Post subject: Reply with quote

Paljon asiaa yhdellä kerralla, mutta lue silti huolella. Olet sairas ihminen jos ainoa tavoitteesi on voittaa minut tässä väittelyssä, huolimatta siitä että teoriasi olisikin väärä. Oletan että olet sen verran kypsä mieleltäsi, että voit suhtautua asiaan puolueettomasti, pyrkien selvittämään totuuden. Niin minäkin teen. Olen jo pari kertaa myöntänyt olleeni väärässä, mutta huomannut myöhemmin erehtyneeni. Toivottavasti pystyt hyväksymään häviämisen vaihtoehtona, jota ei tarvitse henkensä edestä karttaa. Lue tämä kaikki huolella, ajattele asiaa, äläkä tee hätäisiä tulkintoja ja pikaista vastausta, jossa lähinnä haukut minua. Käytä tuohon aikaa. Älä lue koko juttuani asenteella että minä olisin väärässä. Lue se mieluummin niin että yrität miettiä voisitko Sinä olla väärässä. Niin minäkin teen. Ei tämä ole kilpailu, jossa voittaja palkitaan. Jos saat minut luovuttamaan vaikka teoriasi on väärässä, et hyödy mitään. Saat ehkä mielihyvää hetkellisesti mutta se ei ole sen arvoista. Ole puolueeton, pyydän. Ennakkoasenne vaikuttaa hyvin paljon siihen miten luettavan tekstin tulkitsee.
Back to top
Savor

PostPosted: 03.09.2007 10:35    Post subject: Töitä välillä Reply with quote

Välillä pitää tehdä töitäkin.

En ehdi lukea kaikkea ajatuksella, mutta oletko ottanut huomioon että Auringosta tulevat neutriinot siirtävät liike-energiaansa jokaiseen Maapallon atomin ytimeen erikseen?

Emmehän me putoa Maapallon kyydistä siitä yksinkertaisesta syystä, että Neutriinot siirtävät liike-energiaansa meidän jokaiseen atomin ytimeen erikseen.

Näin emme havaitse erilaisia kiihtyvyyksiäkään päivällä tai yöllä.

Savor

SmileWinkSmile
Aldebaran

PostPosted: 03.11.2007 11:44    Post subject: Reply with quote

Vitsi välikevennykseksi:

Mitä yhteistä on saippuapalalla ja Savorilla? Molemmat ovat sellaisia, että kun niistä yrittää saada otetta, niin se vain luiskahtaa pois kädestä.

Savor: sinulta tuntuu puuttuvan täysin kyky vastata asialliseen kritiikkiin. Kun sinun teoriaasi ja toimintaasi kritisoidaan, kiertelet ja kaartelet vastaamatta kritiikkiin yhtään mitään, kuin yrittäisi ottaa kiinni märästä saippuapalasta. Sitten alat taas jankuttamaan omaa käsitystäsi maailmasta.

"Teoriassasi" on useita puutteita. Sitä ei voi mitenkään todistaa vääräksi, se ei anna mitään testattavia ennusteita, ja kaikenlisäksi puhut jostain abstraktista "energiasta"! Mistä ihmeen energiasta? Mitä energiaa se on, ja miten sitä voi mitata?

Teoriasi on pseudotieteellinen "teoria", eikä se muuksi muutu, vaikka sitä kuinka jankkaisit. Olet aika yksin käsityksesi kanssa, olet kuin kreationistit ja "älykkään suunnittelijan" kannattajat. Hekin ovat kuin saippuapaloja, eikä heidän "teoriansa" ole kovinkaan tieteellisiä.

http://juhansivut.pp.fi/Deepsky
http://aldebaran.laif.fi
Back to top
Savor

PostPosted: 26.11.2007 9:21    Post subject: Reply with quote

Aldebaran wrote:
Vitsi välikevennykseksi:

Mitä yhteistä on saippuapalalla ja Savorilla? Molemmat ovat sellaisia, että kun niistä yrittää saada otetta, niin se vain luiskahtaa pois kädestä.

Savor: sinulta tuntuu puuttuvan täysin kyky vastata asialliseen kritiikkiin. Kun sinun teoriaasi ja toimintaasi kritisoidaan, kiertelet ja kaartelet vastaamatta kritiikkiin yhtään mitään, kuin yrittäisi ottaa kiinni märästä saippuapalasta. Sitten alat taas jankuttamaan omaa käsitystäsi maailmasta.

"Teoriassasi" on useita puutteita. Sitä ei voi mitenkään todistaa vääräksi, se ei anna mitään testattavia ennusteita, ja kaikenlisäksi puhut jostain abstraktista "energiasta"! Mistä ihmeen energiasta? Mitä energiaa se on, ja miten sitä voi mitata?

Teoriasi on pseudotieteellinen "teoria", eikä se muuksi muutu, vaikka sitä kuinka jankkaisit. Olet aika yksin käsityksesi kanssa, olet kuin kreationistit ja "älykkään suunnittelijan" kannattajat. Hekin ovat kuin saippuapaloja, eikä heidän "teoriansa" ole kovinkaan tieteellisiä.

Kerro minulle miten saat Kuun lähestymään meitä.

Kuun saa loittonemaan meistä esim. niin että ampuu Kuuta kohti tuhansia atomipommeja, jotka saavat itsensä ja Kuun räjähtämään energiaansa meitä kohti. Eli Kuu pitää saada räjähtämään enemmän energiaansa meitä kohti.

Jos haluat että Kuu lähestyy meitä, sinun pitää saada Kuu räjähtämään energiaansa enemmän meistä pois päin.

Kun kysyt mitä energia on, vastaan että energia on kaikki mikä on tilassa joka ei laajene tai kaareudu.

Voit toki nimittää sitä esim. aineeksi tai miksi haluat.

Silti kaikki mikä on, on yhtä ja samaa joka on tilassa joka ei laajene tai kaareudu.

Savor

SmileWinkSmile
Post new topic   Reply to topic    onesimpleprinciple.com Forum Index -> Savolainen ajatus All times are GMT + 2 Hours
Page 1 of 1

Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum