onesimpleprinciple.com Forum Index onesimpleprinciple.com
Keskustelua sivustoon liittyen / Discussion related to onesimpleprinciple.com

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 

Savor vastaa
Goto page 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Next

Post new topic   Reply to topic    onesimpleprinciple.com Forum Index -> Savolainen ajatus
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Savor

PostPosted: 01.09.2007 11:10    Post subject: Savor vastaa Reply with quote

Keskustelen tästä lähtien ajatuksestani enimmäkseen täällä.

Kysymyksiä, olkaa hyvä.

Savor

SmileWinkSmile
Savor

PostPosted: 01.09.2007 11:14    Post subject: Ronron Reply with quote

Ronron kysyy näin.

"Sinun mukaasi maapallo laajenee kiihtyvällä vauhdilla.
Sinun mukaasi maapallo loittonee kaiken muun näkyvän aineen kanssa jostakin kaukana olevasta pisteestä.
Sinun mukaasi tuo loittoneminen mahdollistaa tuon laajenemisen.
Jotta tämä on järkevää, oletan, että tuo maapallon loittoneminen ja samaan aikaan laajeneminen voidaan mallintaa sektorin avulla.
Osoitin, että tuollainen sektori-laajeneminen ei aiheuta "painovoimaa".

Nyt Savor, älä puhu paskaa. Sano suoraan miten asia on, mitä olen ymmärtänyt väärin. SELKEYTTÄ! En kaipaa mitään ympäripyöreitä satuja energiapallojen avautumisesta ja fotoneista, jotka eivät ole tässä tilanteessa oleellisia. Voisitko vaan vastata tähän kysymykseen, selventää minulle mahdollisimman yksinkertaisesti, että mikä tässä mättää. Jos sieltä taas alkaa tulla jotain epäolennaista bullshittiä, niin se on merkki siitä että et osaa vastata koska teoriasi ei toimi."

Minun mielestäni sinä et ole osoittanut, ettei kaikkien Maapallon atomien kiihtyvä työntyminen poispäin Maapallon keskustasta aiheuta ns. painovoimailmiötä.

Se että atomien ytimet laajenevat ja avautuvat energia-aaltoja joilla on elektroni ja fotoniluonne, on uusi mullistava oivallus ja väitän että tämän oivalluksen avulla saamme fysiikan kaiken teorian.

Miksi te ette osaa kertoa yhdenkään ns. voimanne tapaa välittyä?

Teillä ei ole mitään konkreettista teorioidenne tueksi.

Olette yhtä tyhjän päällä kuin Maakeskiset olivat aikoinaan suhteessa aurinkokeskisiin nähden.

Savor

SmileWinkSmile
Savor

PostPosted: 01.09.2007 11:40    Post subject: Yksi selitys Reply with quote

jukteri? kysyy

"Varmaankin jokainen atomi mielestäsi laajenee sekä räjähtää vähemmän kuumanhaaleantiheästi tilassa joka ei laajene eikä kaareudu, sitä ei tarvitse kertoa erikseen joka viestissä, kuinka nämä räjähtelyt vaikuttavat vain yhteen suuntaan?, jos nämä avautumiset aiheuttaisivat maapallon kiihtyvän liikkeen radallaan auringon ympäri, vastakkaisella (menosuunnan) puolella tapahtuvat avautumiset kumoaisivat työntövoiman."

Äkkiseltään tulee mieleen että Auringosta tuleva energia joka sitoutuu päivällä Maapalloon, avautuu enimmäkseen ennen puolta yötä poispäin Maapallosta ja silloinhan se avautuu Maapallon liikerataan nähden taaksepäin?

Tässä siis yksi selitys Maapallon tavalle työntyä poispäin Aurigosta kaarevalla radalla. Toki suurin liike on pois päin Auringosta, mutta tätähän ei huomata, koska kaikki laajenee samassa suhteessa.

Savor

SmileWinkSmile
Savor

PostPosted: 01.09.2007 11:45    Post subject: Vihdoinkin mitä? Reply with quote

Ronron

Lähetetty: Lau Syy 01, 2007 11:27 am Viestin aihe:

--------------------------------------------------------------------------------

Vihdoinkin.

-------------------------------------------------------------------------------------

Jos tarkoitat että vihdoinkin pääsette minusta eroon, niin olet oikeassa.

Jos tarkoitat jotakin muuta, voit kertoa siitä täällä.

Täällä keskustelu ei ärsytä muita tiede.fi keskustelijoita jotka eivät ole vielä valmiita totuuteen.

Oletko sinä valmis, vai trollaatko?

Savor

SmileWinkSmile
Ronroni

PostPosted: 01.09.2007 12:16    Post subject: Re: Ronron Reply with quote

Savor wrote:
Ronron kysyy näin.

"Sinun mukaasi maapallo laajenee kiihtyvällä vauhdilla.
Sinun mukaasi maapallo loittonee kaiken muun näkyvän aineen kanssa jostakin kaukana olevasta pisteestä.
Sinun mukaasi tuo loittoneminen mahdollistaa tuon laajenemisen.
Jotta tämä on järkevää, oletan, että tuo maapallon loittoneminen ja samaan aikaan laajeneminen voidaan mallintaa sektorin avulla.
Osoitin, että tuollainen sektori-laajeneminen ei aiheuta "painovoimaa".

Nyt Savor, älä puhu paskaa. Sano suoraan miten asia on, mitä olen ymmärtänyt väärin. SELKEYTTÄ! En kaipaa mitään ympäripyöreitä satuja energiapallojen avautumisesta ja fotoneista, jotka eivät ole tässä tilanteessa oleellisia. Voisitko vaan vastata tähän kysymykseen, selventää minulle mahdollisimman yksinkertaisesti, että mikä tässä mättää. Jos sieltä taas alkaa tulla jotain epäolennaista bullshittiä, niin se on merkki siitä että et osaa vastata koska teoriasi ei toimi."

Minun mielestäni sinä et ole osoittanut, ettei kaikkien Maapallon atomien kiihtyvä työntyminen poispäin Maapallon keskustasta aiheuta ns. painovoimailmiötä.

Sinun mielestäsi en ole, mutta oikeasti kyllä olen. Tämä johtuu siitä ettet ymmärrä geometriaa. En voi sille mitään. Sinä tuskin edes vaivaudut pohtimaan tuota kunnolla. Ehkä minun pitää jankata siitä niin kauan että ymmärrät?

Savor, ajattelet yksinkertaisesti väärin. Se, että maapallon kaikki atomit työntyvät kiihtyvästi poispäin maapallon keskustasta, voisi aiheuttaa ns. painovoimailmiön, ja ymmärrän sen kyllä. Ongelmana on kuitenkin juuri se, millä tavalla tuo laajeneminen toteutuu. Et ymmärrä sitä koska et suostu miettimään sitä kunnolla. Mitä minun pitäisi tehdä että suostuisit miettimään sitä kunnolla? Olen varma että oivaltaisit asian, kun vaan miettisit kunnolla, Savor.

Maapallon laajeneminen kiihtyvällä vauhdilla ei tässä tapauksessa aiheuttaisi painovoimailmiötä, koska vaikka se olisi kiihtyvää laajenemista, niin se ei olisi kiihtyvää suhteessa tuohon ihmiseen joka sen pinnalla seisoo. Vaikea selittää, mutta ymmärrät kun katsot sitä piirtämääni kuvaa sektori-mallista. Sinun täytyy uskoa nyt minua, kun käsken sinua ajattelemaan asiaa tarkemmin.

Kun katsoisit sitä kuvaa, niin näkisit kyllä miten asia on. Maapallo laajenisi kiihtyvästi, JOS se loittonisi siitä pisteestä kiihtyvästi. Jos näin on, niin tuo ihminenkin loittonisi siitä pisteestä kiihtyvästi. Tämä taas aiheuttaa samalla sen, että tuo ihminen loittonee maapallon keskipisteestä kiihtyvästi.

Vertaus:
Kaksi autoa ajaa rinnakkain. Ne eivät kuitenkaan samansuuntaisesti, vaan toinen ajaa hieman vinoon. Molemmat kuitenkin ajavat suoraa linjaa. Näin heidän välimatkansa kasvavat tasaisesti. Nyt tulee tärkeä kohta Savor, pyydän että luet tämän ajatuksella: Jos he kuitenkin ajavat kiihtyvällä vauhdilla, eli kokoajan nopeampaa, HEIDÄN VÄLIMATKANSAKIN KASVAA KIIHTYVÄSTI. Tuo sinun pitää ymmärtää. Tuo sama tapahtuisi ihmisen ja maapallon keskipisteen kanssa. Jos maapallo laajenee kiihtyvästi, pitää olettaa samalla että se loittonee siitä pisteestäkin kiihtyvästi. Tällöin ihmisen ja maapallon keskipisteen välimatkakin kasvaa kiihtyvästi, ilman että mitään painovoimailmiötä. Tätä sinä et ymmärrä. Lue tämä uudestaan ja katso sitä kuvaa, uskon että vielä jossain vaiheessa oivallat.
Back to top
View user's profile Send private message
Savor

PostPosted: 01.09.2007 13:02    Post subject: Toisin päin Reply with quote

Tässä tulee käymään toisin päin. jos joku jotakin ymmärtää lopulta oikein, niin hän olet sinä.

Ensinnäkin sinun pitää ymmärtää että kaikki näkyvän kaikkeuden aine on syntynyt galaksien keskusten jättimäisistä mustista aukoista.

Sinä muuten hyvin kuvaat sen miten supergalaksijoukot loittonevat toisistaan kiihtyvällä vauhdilla ja kaksi kertaa kauempana olevat kaksi kertaa nopeammin.

Mutta asiaan.

Aikoinaan, kun galaksiemme keskusten jättimäiset mustat aukot humahtivat ulos todella ison energiamäärän omaavasta energiakeskittymästä joka myös laajenee ja avautuu energia-aaltoja joilla on galaksiemme luonne,

avautuivat galaksiemme keskusten mustat aukot erittäin hitaasti energia-aaltoja joilla oli ja on edelleen atomiluonne.

Liike poispäin yhdestä pisteestä joka oli ja on kaukana näkyvän maailmankaikkeuden ulkopuolella oli todella huima ja se kiihtyi jo silloin.

Ajan kanssa galaksiemme keskusten mustat aukot ovat jatkanet kiihtyvää laajenemistaan ja avautumistaan energia-aaltoina joilla on atomiluonne.

Et yksinkertaisesti voi piirtää niin yksinkertaista kuviota sektorin laajenemisesta ja atomien laajenemisesta.

Jo pekästään se että laajeneminen tapahtuu eri suhteessa kuin vauhdin kiihtyminen poispäin yhdestä pisteestä joka on todella kaukana näkyvän maailmankaikkeuden ulkopuolella, kumoaa piirroksesi.

Ja sitten sinun pitää muistaa että kaikki näkyvän maailmankaikkeuden atomit ovat syntyneet tuon liikkeen aikana.

Älä yksinkertaista yksinkertaista totuutta liikaa.

Ajattele.

Älä oleta olevasi varmasti oikeassa.

Savor

SmileWinkSmile
Savor

PostPosted: 01.09.2007 13:13    Post subject: Valo venyy Reply with quote

Ota myöshuomioon että valoki venyy eli punasiirtyy yleisesti.

Sama ilmiö tapahtuu myös supergalaksijoukoille.

Meidän edellä menevien supergalaksijoukkojen vauhti kiihtyy niin, että kaksi kertaa kauempana olevien vauhti kiihtyy kaksi kertaa nopeammin jne.

Sivuilla olevat loittonevat sektorin laajenemisen takia.

Voip olla että tuota pitää muokata, koska valokin venyy eli punasiirtyy yleisesti, liikkuessaan eteenpän.

Savor

SmileWinkSmile
Ronroni

PostPosted: 01.09.2007 13:30    Post subject: Re: Toisin päin Reply with quote

Äh, en jaksa. Turhaa touhua. Melkein kaikki väitteesi ovat ristiriidassa keskenään, eikä niin saisi olla..

Ensin väität että painovoima johtuu kappaleiden kiihtyvästä laajenemisesta. Sitten kun porukka ihmettelee että miksei ne sitten osu toisiinsa tai siis lähene toisiaan, niin kerrot että kaikki loittonee yhdestä pisteestä laajentuen siinä samalla, sektorimaisesti. Tämä selittää edellisen. Mutta nyt kun totean ettei sellainen aiheutakaan painovoimaa, niin keksit että ne sektorit eivät olekaan tasakylkisiä, toisinsanoen, koko ajatus loittonemisesta jostain kaukaisesta pisteestä menettää merkityksensä. Ollaan alkutilanteessa: kappaleiden pitäisi lähestyä toisiaan.

Olen kyllästynyt kieroiluusi. Et hahmota mielessäsi mitä mistäkin seuraa. Latelet vaan väitteitä miettimättä kunnolla mitä muuta ne aiheuttaa kuin sen mitä tarvitsee. Et osaa ottaa asioita huomioon, minä menen nyt enkä enää kiistele tästä, koska et ole kypsä ajattelija. Olet käsien heiluttelija itse, ja haukut siitä muita. Minun on turha puhua sinulle järkeä, kun et vaan tajua mitään.
Back to top
Savor

PostPosted: 01.09.2007 13:47    Post subject: Joko sisäistit? Reply with quote

Oletko edes sisäistänyt ajatuksestani sen, että ns. inflaatio oli juuri se kun galaksiemme keskusten jätimäiset energiakeskittymät humativat ulos todella ison energian omaavasta energiakeskittymästä, jolloin galaksiemme keskusten jättimäisien energiakeskittymien väliin jäi heti todella paljon tyhjää tilaa?

Jo olemassa ollutta tyhjää tilaa ja liike oli jo olemassa lolevaan tilaan joka ei laajene tai kaareudu.

Eikä tila laajene tai ei sen laajeneminen yks kaks hidastunut ja sitten lähtenyt jatkamaan laajeemistaan kiihtyvällä vauhdilla.

Ei, ensin valo ei kohdannut vastaan tulevaa valoa toisista tähdistä ja tässä inflaatio.

Jossakin vaiheessa galaksimme kohtasivat vastaavan energian omaavia energiakeskittymiä ja läheltä piti tilanteet saivat jotkut galaksimme räjähtämään paljon energiaansa ja siitä kvasaarit jotka tietysti liittyvät siihen havaintoon että valosta havaitaan virheellisesti tilan muka alkaneen laajentua yks kaks kiihtyvällä vauhdilla.

Savor

SmileWinkSmile
Savor

PostPosted: 01.09.2007 13:56    Post subject: Re: Toisin päin Reply with quote

Ronroni wrote:
Äh, en jaksa. Turhaa touhua. Melkein kaikki väitteesi ovat ristiriidassa keskenään, eikä niin saisi olla..

Ensin väität että painovoima johtuu kappaleiden kiihtyvästä laajenemisesta. Sitten kun porukka ihmettelee että miksei ne sitten osu toisiinsa tai siis lähene toisiaan, niin kerrot että kaikki loittonee yhdestä pisteestä laajentuen siinä samalla, sektorimaisesti. Tämä selittää edellisen. Mutta nyt kun totean ettei sellainen aiheutakaan painovoimaa, niin keksit että ne sektorit eivät olekaan tasakylkisiä, toisinsanoen, koko ajatus loittonemisesta jostain kaukaisesta pisteestä menettää merkityksensä. Ollaan alkutilanteessa: kappaleiden pitäisi lähestyä toisiaan.

Olen kyllästynyt kieroiluusi. Et hahmota mielessäsi mitä mistäkin seuraa. Latelet vaan väitteitä miettimättä kunnolla mitä muuta ne aiheuttaa kuin sen mitä tarvitsee. Et osaa ottaa asioita huomioon, minä menen nyt enkä enää kiistele tästä, koska et ole kypsä ajattelija. Olet käsien heiluttelija itse, ja haukut siitä muita. Minun on turha puhua sinulle järkeä, kun et vaan tajua mitään.

Luuseri.

Et sinä tuolla kumoa ajatustani.

Mikään ei estä sitä että supergalaksijoukkojen tähtien pinnat lähestyisivät toisten supergalaksijoukkojen tähtien pintoja tällä hetkellä.

Aikoinaan galaksien keskusten mustat aukot loittonivat ja myöhemmin niistä syntyi atomit joista tähdet, jotka saattavat hyvinkin laajentua tänä päivänä niin nopeasti että eri supergalaksijoukkojen tähtien pinnat lähestyvät toisten supergalaksijoukkojen tähtien pintoja.

Olet vaan niin yksinkertainen tyyppi, ettet osannut ajatella nenääsi pidemmälle.

Savor

SmileWinkSmile
Ronroni

PostPosted: 01.09.2007 14:03    Post subject: Re: Toisin päin Reply with quote

Savor wrote:

Olet vaan niin yksinkertainen tyyppi, ettet osannut ajatella nenääsi pidemmälle.

Niinpä taidan olla.. pidä hauskaa.. onnea ja menestystä teoriasi kanssa.. Rolling Eyes
Back to top
Savor

PostPosted: 01.09.2007 14:11    Post subject: Re: Toisin päin Reply with quote

Ronroni wrote:
Savor wrote:

Niinpä taidan olla.. pidä hauskaa.. onnea ja menestystä teoriasi kanssa.. Rolling Eyes

Olen oikeassa ja sinä tiedät sen.

Jos sinusta on miestä, niin myönnät sen julkisesti tiede.fi keskusteluissa.

Eri supergalaksijoukot voivat aivan hyvin laajentua tällä hetkellä nopeammin kuin loittonevat, jolloin ne lähestyvät toisiaan liikkumatta toisiaan kohti.

Oikaise jos olen väärässä.

Tai myönnä virheesi niin kuin mies.

Savor

SmileWinkSmile
Ronroni

PostPosted: 01.09.2007 14:30    Post subject: Reply with quote

Minun mielestä ne ei lähesty toisiaan..
Back to top
Savor

PostPosted: 01.09.2007 14:43    Post subject: Mistä tiedät Reply with quote

Ronroni wrote:
Minun mielestä ne ei lähesty toisiaan..

Mistä voit tietää?

Olen kumonnu sinun ns. kumouksen.

Sinulla ei siis ole mitään millä voisit kumota totuuden!

Savor

SmileWinkSmile
Ronroni

PostPosted: 01.09.2007 16:37    Post subject: Reply with quote

Savor miten olikaan se että jos maapallo lakkaisi kiertämästä aurinkoa, niin putoaisiko se aurinkoon?
Back to top
Post new topic   Reply to topic    onesimpleprinciple.com Forum Index -> Savolainen ajatus All times are GMT + 2 Hours
Goto page 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Next
Page 1 of 10

Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum