onesimpleprinciple.com Forum Index onesimpleprinciple.com
Keskustelua sivustoon liittyen / Discussion related to onesimpleprinciple.com

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 

Galaksien syntymät sisältä ulos päin / Ollin teksti HS:lle.

Post new topic   Reply to topic    onesimpleprinciple.com Forum Index -> Savolainen ajatus
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Savor

PostPosted: 13.12.2018 0:30    Post subject: Galaksien syntymät sisältä ulos päin / Ollin teksti HS:lle. Reply with quote

http://www.santavuori.com/Aika_ja_avaruus2.htm?fbclid=IwAR2kz41QkeL-34IhgeLepzeAzfvyrAnLrrid9i2p4nYEaXYZwqTJFQtUjbI

Olihan tuossa paljon hyvääkin. Mutta eiköhän niiden galaksien iät ja etäisyydet aikas hyvin ole kyetty hahmottamaan.

Mutta mistäs sen ihan varmaksi tietää.

Minä itse kyllä luotan siihen että mitä kaukaisempia galakseja havannoidaan, sitä nuorempina ne nähdään.

Toki itse galaksit eivät kaikki syntyneet samaan aikaan, vaikka kaikki minun mielestäni syntyivätkin sisältä ulos päin.

Että sikäli galaksin etäisyys ei vielä kerro sen ikää tarkasti. Mutta ensimmäisten galaksien syntymät ovat olleet rajuimmat sisältä ulos päin syntymät ja mitä myöhemmin galaksi on syntynyt sisältä ulos päin, sitä maltillisempi tapahtuma.

Kahden supermassiivisen kohteen törmäykset ensin jyrkissä kulmissa ja mitä myöhemmin, sitä loivemmissa kulmissa.

Selittää sen minkä takia on olemassa erilaisia galaksityyppejä.

Toki silläkin iso merkitys ovatko törmänneet vaiko vain ohittaneet toisensa läheltä.

Andromeda ja linnunrata liikkuvat meidän mielestämme melko suoraan toisiansa kohti, mutta jos voisimme havannoida koko laajenevan näkyvän maailmankaikkeuden liikettä pois päin tietyltä alueelta, näkisimme miten ne lähestyvät toisiansa erittäin erittäin loivassa kulmassa samalla kun työntyvät lähes saman suuntaisesti pois päin siltä alueelta josta olemme työntyneet pois päin sen 13,8 miljardia vuotta.

🤔
Post new topic   Reply to topic    onesimpleprinciple.com Forum Index -> Savolainen ajatus All times are GMT + 2 Hours
Page 1 of 1

Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum