onesimpleprinciple.com Forum Index onesimpleprinciple.com
Keskustelua sivustoon liittyen / Discussion related to onesimpleprinciple.com

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 

Olli.S, mikä mahdollistaa muutoksen?!?

Post new topic   Reply to topic    onesimpleprinciple.com Forum Index -> Savolainen ajatus
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Savor

PostPosted: 06.09.2018 8:21    Post subject: Olli.S, mikä mahdollistaa muutoksen?!? Reply with quote

Olli.S.

Voiko mikään muuttua jos se ei ole missään paikassa?

Ainehan muuttuu avaruudessa.

Miten itse avaruus, siis se paikka jossa aine muuttuu, voi muuttua? Sehän ei itse ole missään paikassa jossa se voisi muuttua?

Ei siis ole olemassa tausta-avaruutta jossa laajenevan avaruuden erilliset osat liikkuisivat suhteessa toisiinsa.

Jos väittää että avaruus laajenee, pitää pystyä kuvailemaan sanoin ja visuaalisesti miten.

Pohditaan erilaisia tapoja jotka ylipäätään mahdollistavat muutoksen.

1. Kun muuttuva systeemi koostuu erillisistä osista jotka liikkuvat suhteessa toisiinsa avaruudessa, on systeemin muuttuminen mahdollista. Tässä siis oleellista on se että muuttuva systeemi itse on jossakin paikassa / tilassa / avaruudessa jossa se muuttuu

Onko olemassa mitään muuta tapaa joka mahdollistaa muuttumisen?

Eli onko itse avaruuden muuttuminen ylipäätään mahdollista ja jos on, mikä on se asia joka sen avaruuden muuttumisen?!?

😀
Savor

PostPosted: 06.09.2018 10:54    Post subject: Reply with quote

Olli.S
6.9.2018 11:29

EtimespaceYoutubesta98 kirjoitti:
Olli.S.

Voiko mikään muuttua jos se ei ole missään paikassa?

Ainehan muuttuu avaruudessa.

Miten itse avaruus, siis se paikka jossa aine muuttuu, voi muuttua? Sehän ei itse ole missään paikassa jossa se voisi muuttua?

Ei siis ole olemassa tausta-avaruutta jossa laajenevan avaruuden erilliset osat liikkuisivat suhteessa toisiinsa.

Jos väittää että avaruus laajenee, pitää pystyä kuvailemaan sanoin ja visuaalisesti miten.

😀

Olli.S kirjoitti
"Riippuu siitä millainen käsitys meillä on avaruudesta. Ilmeisesti avaruus on sellainen asia ettei ihmismieli pysty sitä vielä käsittämään sellaisena kuin se oikeasti on.

Fyysikot sitä sitten mallintavat laskujen tarpeisiin ja filosofit universumin ymmärtämisen tarpeisiin, missä fyysikot ovat takapajuisia mekaanikkoja ja löysien ruuvien vääntäjiä."

Jos avaruus on aina olemassa ollut ääretön tila joka on ei yhtään mitään, niin ei sen hahmottamisessa ja ymmärtämisessä pitäisi olla mitään vaikeutta.

Mutta jos avaruudelle antaa jumalallisia ominaisuuksia, niin eihän sitä sitten voi yksikään ihminen ymmärtää.

Kysymys kuuluu, mikä ihme hinku sille avaruudelle on antaa ominaisuuksia joita ei voida sanoin tai visuaalisesti kuvailla?!?

😀
Ollisan

PostPosted: 01.10.2018 17:12    Post subject: Vastausta osp:lle, savolaiselle Reply with quote

Sinun käsitys on, että universumin avaruus on absoluuttisesti ääretön. Minä ajattelen, että se on kaikenkäsittävä tila ilman ulkopuolta, eikä se ole enää minkään suuremman tilan sisällä. Ja se on silloin sen kokoinen kuin sattuu olemaan aina koko avaruuden kokoinen, siis rajaton, ei ääretön.

Samoin ajattelen, että tämä näkyvä universumi näkyvyyttä suurempana on jo koko universumi.

Yhteinen ajatus meillä on, ettei se voi laajeta, ei laajene, muutakun siinä mielessä, että koska aina ja avaruus ovat aina yhdedssä niin aine voi laajeta.

Tää on ensimmäinen postaus ja ensin töpeksin tuossa rekisteröimisessä. Nyt kokeilen miten onnistuu.
Post new topic   Reply to topic    onesimpleprinciple.com Forum Index -> Savolainen ajatus All times are GMT + 2 Hours
Page 1 of 1

Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum